Bebislista.

Lite info om min graviditet mm.. ♥
 
1) När fick du reda på att du var gravid?
Anade det natten innan vi skulle till Peace & Love, under festivalen testade jag positivt!

2) Blev det en chock?
Både ja och nej, anade redan innan. Men nu blev det så verkligt.

3) Hur gammal var du, och din partner?
Jag 23, R 22.
 
4) Vilken vecka är du i?
Gick in i veckan 19 idag (18+0), snart halvvägs.
 
5) Tror ni att det blir flicka eller pojke?
Jag tror pojk & R tror flicka.
 
6) Har ni bestämt namn, vilka?
Ja, fast dom är hemliga ;)

7) Har du mycket halsbränna?
Inte så farligt, det kommer och går.

8) Spyr/ Spydde du mycket?
Har hänt max två gånger, men har lätt för att bli svimfärdig istället.

9) Var det någon favoriträtt som ändrades?
Nej, men kan få lite konstiga sug efter olika saker. Mjölk ex.

10) Har/hade du mycket foglossning?
Har precis fått bekräftat att min smärta i ryggen är start till foglossning. Så hoppas att jag slipper.
 
 
- ♥ -
 
» Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = Pojke (hade 138-140)
Över 140 slag/minut = Flicka
 
» Samlag under befruktning
Sällan = Flicka
Ofta = Pojke
 
» Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = Flicka
Vild bebis = Pojke
 
» Halsbränna
Mycket halsbränna = Flicka
Lite halsbränna = Pojke
 
» Illamående
Mycket illamående = Flicka
Lite illamående= Pojke
 
» Hög/låg mage
Låg mage = Flicka
Hög mage = Pojke
 
» Toppig/bred mage
Bred mage = Flicka
Toppig mage = Pojke
 
» Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = Flicka
Mer hårväxt = Pojke
 
» Hickande bebis
Mycket hicka = Flicka
Lite hicka = Pojke
 
» Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = Flicka
Lång rand = Pojke
 
» Mammas skönhet
Minskad skönhet = Flicka
Bibehållen skönhet = Pojke
 
» Blödande tandkött
Mycket blödande tandkött = Flicka
Lite/inget blödande tandkött = Pojke
 
» Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = Flicka
Choklad, salt, laktits = Pojke (- Har sug efter lite av varje.. )
 
» Utputande navel
Tidigt i graviditeten = Flicka
Sent i graviditeten/inte alls = Pojke
 
» Urinvägsinfektioner
Många UVI, ofta = Flicka
Inga/få UVI, sällan = Pojke
 
» Viktuppgången
Mycket viktuppgång i början = Flicka
Lite viktuppgång i början = Pojke
 
 


oh käre nån, jag läste det sista om pojk/flicka!
och i så fall väntar jag nog både och! ;)
kuuul lista! :)

2012-10-09 // 13:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback